Odesílání...
Přidejte se k nám! Máte-li zájem o vedení našich online kurzů, napište nám na info@ctm-academy.org. Neustále rozšiřujeme náš tým a nabídku kurzů.
David je studentem Gymnázia Jana Keplera v Praze a vede už pátým rokem kroužek v občanském sdružení TIB. Koníčkem jsou filmy, rád někdy něco upeče a kdy to jen jde, poslouchá hudbu.
Katka je studentkou na PORGu Ostrava, věnuje se psychologii, literatuře a psaní příběhů a knih. Ráda poslouchá hudbu, čte fantasy a sleduje anime. Pokouší se dostat na univerzitu v zahraničí, aby se mohla stát profesorkou. Pomáhá dětem s angličtinou mimo školu. Má ráda vtipné konspirační teorie a flákání se s přáteli.
Ing. Edita Arabaszová vystudovala VŠE a roky pracovala na vedoucích pozicích ve výrobních firmách. Její manažerská zkušenost ji přivedla k zájmu o komunikaci a psychosomatiku. Fascinuje ji propojení lidské mysli a těla a jejich vliv na to, co se děje nejen v člověku uvnitř, ale i kolem něho. Stejně tak i dopad komunikačních dovedností na kvalitu našeho života.
Paní Eriko Araki pochází z Japonska, z Tokia. Je profesionální muzikantka. Ve volném čase se věnuje a předvádí japonskou tradiční kulturu a hudbu.
Učí ráda japonský jazyk,japonskou kaligrafii a umělecký linoryt.
Vystudoval jsem biologii a informatiku se zaměřením na vzdělávání, ale civilním povoláním jsem ajťák. Ve volném čase hraji a lektoruji v improvizačním divadle B.I.Z.O.N.I. . Na objevitelských sobotách mám kurz s názvem „Umění improvizace pomocí divadla“.
Kateřina Babková je absolventka oboru Sinologie, v roce 2022 pracovala jako tlumočník v Centru tradiční čínské medicíny v Olomouci a nadále se soustřeďuje na studium a práci v oboru. Ráda rozvíjí dětské znalosti a je součástí jejich pokroků. „Děti jsou takové malé houbičky, které rády nasávají okolní vědomosti. Vždy mě bavilo být součástí jejich vývoje, předávat jim část svých zkušeností a vzdělávat je.“
Pavla vystudovala norštinu a nizozemštinu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V roce 2008 absolvovala průvodcovský kurz při Pražské informační službě a následně úspěšně složila požadované zkoušky pro získání průvodcovské licence. V současnosti poskytuje průvodcovské služby českým i zahraničním turistům, skupinám od dětí předškolního věku až po seniory.
Ondra studuje magisterský obor matematického modelování na MFF UK. Baví ho práce s dětmi, během školního roku vede kroužek robotiky LEGO Mindstorms na základní škole Trávníčkova. Ve volných chvílích běhá a leze.
V bakalářském studiu vystudovala obory Hudební výchova a Dramatická výchova na Západočeské univerzitě v Plzni. V současnosti studuje magisterské studium obory Tělesná výchova a Základy společenských věd na Univerzitě Karlově. Ve volném čase se věnuje výuce dětí na slacklině a v zimním období na lyžích a snowboardu.
Baví mě práce s dětmi a rozvíjení jejich kreativity. Ráda si občas zahraji volejbal, zatančím a zazpívám a ráda cestuji. Mezi mé nejoblíbenější obory ve škole patří matematika a fyzika. Vždy se snažím být pozitivní a navodit dobrou náladu.
Tereza Berková je vedoucí Centra primární prevence Královéhradeckého kraje a Pardubického kraje Semiramis z.ú. a vede seberozvojové a poznávací programy na Objevitelských sobotách.
Sára Bobková studuje na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci a je několikátým rokem lektorkou robotiky v občanském sdružení TIB. Ve volném čase ráda čte, sportuje, poslouchá hudbu a cestuje do nejrůznějších koutů světa.
Adam Boček je studentem Českého vysokého učení technického a Unicorn University. Jeho hlavním koníčkem je sebevzdělávání se v oblastech ekonomiky, managementu, fyziky a informatiky. Mimo jiné je však vášnivým čtenářem děl J.R.R. Tolkiena, posluchačem orchestrální hudby, historickým šermířem a 3D tiskařem. Baví ho učit ostatní svým zájmům, či aspoň oborům jemu blízkým. Jeho cílem v pozici instruktora je předat svou lásku k informacím mladší generaci.
Ředitelka CTM Jeanne zodpovídá za každodenní chod centra, nábor a školení instruktorů CTM, komunikaci s partnery, studenty a školami, a rozšiřování povědomosti o programu. Jeanne vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze a získala titul MBA na University of Manchester.
PhDr. Jiřina Brejchová je renomovanou psycholožkou s dlouholetou praxí v oblasti péče a poradenství pro nadané žáky a jejich rodiče a je spoluzakladatelkou soukromého poradenského Centra Filip.
Student IT technologií a nadšenec pro používání nových edukačních metod ve výuce. Rád staví výuku na zkušenostech se studenty, a proto využívá jakékoliv příležitosti. Společně se svými kolegy chce přivést Minecraft do škol s co jak nejvíce podklady nejen pro učitele do třídy, ale i pro samostatnou výuku žáků.
Dr. Jiří Bureš vystudoval učitelství matematiky a francouzského jazyka na Pedagogické fakultě UK v Praze, kde získal doktorský titul v oboru didaktika matematiky. S CTM spolupracuje již několik let jako lektor online matematických kurzů.
I am a football player and coach with great success at both. I am keen sports fan who loves to cheer for team GB or the Czech Republic. I am also a lover of most sports and I am most definitely an active person. I was part of a team of soldiers who were selected to go on a sailing expedition around the world. Whilst in the military I have enjoyed learning many new skills, meeting new people and travelling the world including such locations as Afghanistan which was a highlight of my military career.
Pavlína Cicková PhD. je absolventkou Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kde v bakalářském stupni studovala obor Molekulární biologie a genetika a v magisterském stupni obor Chemoinformatika a bioinformatika. Doktorský titul poté získala v Ústavu biomedicínského inženýrství na Vysokém učení technickém v Brně. V současné době pracuje na pozici Scientific Communication Manager v oblasti medical affairs a v CTM působí jako lektorka kurzu Honors Biology.
Unicorn College je renomovaná soukromá vysoká škola, která nabízí kvalitní vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií, ekonomie a managementu. Soustředíme se na systematické vzdělávání odborníků v akreditovaných oborech s cílem maximalizace konkurenční výhody pro jejich budoucí uplatnění. Promyšlený vzdělávací systém řádně shrnuje a předává vyvážený komplex znalostí složený ze standardů dobré odvětvové praxe, aplikované výzkumné činnosti, korporátního přístupu a partnerské spolupráce s oborovými leadery.
Mgr. Pavel Čech, Ph.D. vystudoval v magisterském oboru hebraistiku a religionistiku a v doktorském Jazyky zemí Asie a Afriky na FFUK, kde poté 15 let učil na Ústavu srovnávací jazykovědy alias Starověkého Předního východu. Byl členem Mensy ČR a odmala vynikal v šachu, kde je – mimo jiné – čtyřnásobným přeborníkem republiky v žákovských kategoriích a držitelem titulu „mezinárodní mistr“. Naši republiku reprezentoval v soutěžích jednotlivců i družstev. V současnosti věnuje většinu času své rodině a psaní knih v podhůří Orlických hor.
Diana Čechová studuje Mezinárodní teritoriální studia na fakultě Sociálních věd UK. Ráda cestuje, dobrovolničí a účastní se rozličných projektů. S CTM spolupracuje již několik let jako asistentka a lektorka na Objevitelských sobotách, od letošního roku také jako lektorka online kurzů.
Anna je studentkou sociologie na Fakultě sociálních studií a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. S CTM spolupracuje již od roku 2015, nejdříve jako asistent, později jako lektor kurzů Světošlápka pro Objevitelské soboty i Objevitele online. Vedla kurz TIB - robotika We Do. Pravidelně jezdí jako vedoucí na dětské letní tábory.
Kamil Daněk je doktorandem v oboru Teoretické fyziky a astrofyziky na MFFUK. V rámci svého výzkumu se zabývá gravitačními čočkami v režimu, který slouží k detekci vzdálených planet. Zahraniční zkušenosti získal především na konferencích a na výzkumném pobytu na Universitě v St Andrews. Kamil Daněk je odborným garantem a instruktorem kurzů AP Physics Online.
Ing. Daniel Demovič je student 3. ročníku oboru Engineering na University of Cambridge a absolvent osmiletého Gymnázia Jana Keplera v Praze. Během gymnázia se účastnil mnoha matematických a fyzikálních soutěží a vycestoval na 3 měsíce na stipendijní pobyt na Winchester College v Anglii. Také absolvoval jako student programy CTM Online AP Calculus AB a AP Calculus BC. Na univerzitě se nyní zaměřuje na letecké a kosmické inženýrství. Volný čas na univerzitě tráví především veslováním, během prázdnin rád cestuje a chodí po horách.
Mgr. Anna Donina vystudovala Moskevskou státní univerzitu ekonomiky, statistiky a informatiky v Moskvě v Rusku a získala diplom s vyznamenáním v oboru „Matematické metody v ekonomii“. V současné době je Anna Ph.D. studentkou ekonomie na CERGE-EI v Praze.
Bára studuje na Gymnáziu Nad Alejí a ve volném čase se věnuje programování (učí kroužek Baltík pro žáky základní školy v rámci občanského sdružení TIB), sportu a dalším koníčkům, možno brát i doslova. Baví ji práce s dětmi.
Josef Dužík učí na Gymnáziu PORG Ostrava. Mezi jeho koníčky patří zejména sport (turistika, cykloturistika, míčové sporty, v zimě běžky), hudba (bicí nástroje), četba (literatura faktu, cestopisné knihy a fantasy - zejména A. Sapkowski), film. Rád jezdí jako osobní asistent na tábory pro děti s postižením.
Inovátor, pedagog a nadšený uživatel technologií ve výuce. Cloudové služby či dotyková zařízení ve výuce jsou mu nejen zaměstnáním, ale i koníčkem. Specializuje se na využití Office 365 ve školách, komunikaci a spolupráci v Microsoft Teams a gamifikaci výuky v Minecraft: Education Editon. V současné době zastává pozici konzultanta pro školství ve společnosti Microsoft.
Ing. Tereza Edlová vystudovala nejprve obecný obor Chemie na Vysoké škole chemicko-technologické a následně se v navazujícím studiu specializovala na organickou chemii. V rámci magisterského studia absolvovala roční pobyt na Université de Bourgogne, kde se věnovala převážně aplikaci přechodných kovů v organické syntéze. Aktuálně působí na Institutu molekulární chemie v Dijonu, kde ve spolupráci s Ústavem organické chemie a biochemie a.v. ČR pracuje na své dizertační práci v oblasti organokovové asymterické katalýzy. S CTM spolupracuje od roku 2019.
"If you don't look back on yourself and think, “Wow, how stupid I was a year ago,” then you mustn't have learned much in the last year." Ray Dalio
Jiří pracuje jako programátor pro STRV. Studoval na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy obor Programování a softwarové systémy, ale těsně před koncem studia zběhl do praxe. Krom denní práce je aktivní v taneční škole Astra Praha, kde vede kurzy soutěžního tance pro mládež a vystupuje se standardní formací na plesech.....
Mgr. Blanka Ferencová je absolventkou Přírodovědecké fakulty UK v oboru Parazitologie. Dlouhodobě se věnuje práci s mládeží formou pořádání letních táborů a jiných celoročních aktivit. Jako online instruktor CTM vede kurzy se zaměřením na biologii.
Alena Fessová vystudovala PřF UK, obor biologie a geografie pro SŠ a gymnázia a studovala také na ČZU se zaměřením na udržitelný rozvoj biosféry. V současné době vyučuje na gymnáziu PORG Libeň. Baví ji práce s dětmi a ve volném čase ráda cestuje a poznává nová místa.
Jmenuji se Honza Fojtík, je mi 13 let a studuji na škole Open Gate. Na Objevitelských sobotách mě můžeš vidět v učebně Robotiky, kde pomáhám s připevňováním mechanických paží a nasazování pásů našim robotům.
Klára je studentkou Přírodovědecké fakulty UK magisterského oboru Učitelství biologie a chemie pro SŠ. Ve volném čase se věnuje převážně tanci. Působí jako dobrovolnice a zároveň lektorka salsy v organizaci Dance4Water.
Andrea moved to the Czech Republic in May of 2017 and has been working as an English teacher and editor/proofreader for both companies and private individuals. In 2013, she graduated from Western Washington University near Seattle, Washington, USA with a degree in Communication. Her work has always been centered around organization, project management, and writing/communicating in English. Andrea is a CTM Online instructor for English courses and loves seeing student’s creativity and imaginations come alive in writing. Striving to make each student become a better, more confident writer, her goal is that students leave the course excited and motivated to write in English more!
"Improvizace je pro mě cesta jak žít v přítomnosti, být otevřen ke všem novým okamžikům a radovat se ze společné tvorby". Absolventka intenzivní školy improvizace v legendárním Chicagském Second City.
Mgr. Kateřina Gaďůrková je pedagožka na gymnáziu. Na Pedf UK vystudovala biologii a chemii. Věnuje se také výchovnému poradenství a primární prevenci. Pracovala v mnoha dětských organizacích a oddílech. Ráda tráví čas v přírodě s batohem na zádech, leze, čte a peče dorty.
Emily Gates Prucha je rodilá mluvčí angličtiny s certifikací TEFL s titulem v oboru anglický jazyk a literatura z Duke University, přední americké univerzity. Kromě toho, že Emily 20 let vyučovala angličtinu v Praze, přinesla své jazykové dovednosti do místních pražských médií, jako jsou Expats.cz, The Prague Daily Monitor a Prague.TV, a zpracovávala složitá témata, jako je česká kultura, jazyk a vzdělávání, přístupné tisícům anglicky mluvících čtenářů. Pro CTM vede kurz Literature for Curious Minds. Je vypravěčkou, která má talent pro generování nadšení a angažovanosti ve svých hodinách angličtiny.
Mgr. Ota Hajzler vystudoval ČVUT v Praze Fakultu dopravní bakalářský obor Letecká doprava a v současné době dokončuje magisterský studijní program Provoz a řízení letecké dopravy. Pracuje pro společnost Travel Service, a.s. na pozici vedoucího oddělení změn letové dokumentace. Mezi další aktivity patří přednášky na základních a středních školách na témata zabývající se prevencí kriminality a řešením krizových situací. Mezi jeho volnočasové aktivity patří létání s bezmotorovými a motorovými letadly, sport, cestování, bojová umění a střelba.
Milan Halousek je pracovníkem České kosmické kanceláře, kde vede Centrum studentských aktivit a organizuje vzdělávací a popularizační programy a účast českých studentů na národních i zahraničních kurzech a projektech zaměřených na moderní vědu, techniku, kosmonautiku a astronomii. Je předsedou Astronautické sekce České astronomické společnosti, zakládajícím členem českého Kosmo Klubu, členem Astronomické společnosti Pardubice a předsedou vzdělávacího spolku Kosmos-news.
Kryštof studuje na pražském Gymnáziu Nad Alejí. O vesmír se zajímá v podstatě už od svého dětství. V roce 2011 vyhrál soutěž Expedice Mars, hrazenou českým kosmonautem Vladimírem Remkem, a zúčastnil se tak simulovaného astronautského výcviku v Euro Space Center v Belgii. Absolvoval kurz fyziky CTY online a získal stipendium AFCSLS na CTY Summer Program 2013 - letní kurz inženýrství na univerzitě v Dublinu.
Matěj Hladeček je talentovaný student ITG Gymnázia s vášní pro matematiku a IT. Těmto předmětům se rád věnuje i mimo školu účastí na různých soutěžích a olympiádách jako např. Matematické olympiádě, kde byl úspešným řešitelem v roce 2024. Své programovací dovednosti uplatňuje jako juniorní frontend vývojář tak i při tvorbě vizualizací matematických konceptů pro svůj YouTube kanál. Jeho zájmy jsou však mnohostranné – od šachů a her po historii a hudbu. Je to zvídavá osobnost, která se nebojí zkoušet nové věci, pokoušet své limity a lámat vlastní rekordy.
Mgr. Anna Holešová je studentkou doktorského studijního programu oboru Archivnictví na Katedře pomocných věd historických a archivnictví Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové. Od roku 2016 pracuje v projektu NAKI Brána moudrosti otevřená. Barokní kulturní dědictví klášterů Broumov a Rajhrad.
Mgr. Daniel Honeš vystudoval egyptologii, obecnou lingvistiku a fonetiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích absolvoval studium pedagogiky. Během studií se převážně zabýval starověkými jazyky a písemnými systémy a pojetím jazyka, jeho produkce a percepce ve starověku. Egyptologii a jazykovědě se věnuje již od útlého věku a své nadšení pro obor předává účastníkům programů CTM z oblasti dějin, archeologie a kultury starověkého Egypta. Pro CTM vytvořil kurz egyptských hieroglyfů pro začátečníky i pokročilé. Daniel dále vytvořil kurz Egyptology Online jakožto užitečný zdroj pro další studium egyptských dějin, hmotné kultury a archeologie. Ve svém volném čase rád cestuje do zahraničí, oblíbil si zejména destinace, kde se nacházejí muzea s významnými egyptskými sbírkami.
Mgr. Daniel Honeš vystudoval egyptologii, obecnou lingvistiku a fonetiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích absolvoval studium pedagogiky. Během studií se převážně zabýval starověkými jazyky a písemnými systémy a pojetím jazyka, jeho produkce a percepce ve starověku. Egyptologii a jazykovědě se věnuje již od útlého věku a své nadšení pro obor předává účastníkům programů CTM z oblasti dějin, archeologie a kultury starověkého Egypta. Pro CTM vytvořil kurz egyptských hieroglyfů pro začátečníky i pokročilé, ve kterých srozumitelnou formou seznamuje posluchače s jazykem a písmem starověkých Egypťanů. Daniel ve svém volném čase rád cestuje do zahraničí, oblíbil si zejména destinace, kde se nacházejí muzea s významnými egyptskými sbírkami.
Mgr. Tereza Hornová je absolventkou oboru anglický jazyk a literatura – základy společenských věd na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2016 spolupracuje s CTM.
Mgr. Alena Hrabovská je profesorkou biologie na gymnáziu Nad Alejí Praha 6. Vystudovala tělesnou výchovu a biologii na Karlově Univerzitě. Od roku 2011 spolupracuje s Centrem pro talentovanou mládež.
Mgr. Lenka Hromádková, PhD. vystudovala bakalářský obor Obecná chemie a Biologie a v navazujícím magisterském stupni Analýzu biologických materiálů na Chemicko-technologické fakultě Univerzity Pardubice. V roce 2018 ukončila postgraduální studium v oboru Fyziologie živočichů se zaměřením na imunochemii a buněčnou biologii na Karlově Univerzitě v Praze.
Barbora studuje střední školu se zaměřením na Informační technologie. Netají se svou vášní pro psaní článků, ale zaměřuje se primárně na tvorbu webových stránek a marketing - v Microsoft STC dělá Social media specialistku. Má ráda knížky zaměřené na sci-fi a fantasy.
Kristína Hudáková je učitelkou biologie na Bilingválném gymnáziu C.S. Lewis v Bratislavě. Vystudovala biologii a matematiku na přírodovědecké fakulte Univerzity Komenského v Bratislavě, kde následně absolvovala doktorandské studium zoologie.
Mgr. art. Michal Hustaty, instruktor AP Art History pro CTM, studoval výtvarné umění na Vysoké škole výtvarných umění a designu v Bratislavě, Slovensko. Absolvoval dva programy APSI ve Spojených státech, jeden na Manhattan College v New Yorku a druhý na School of the Art Institute v Chicagu. V současné době působí jako učitel na mezinárodní internátní škole LEAF Academy. Kromě výuky mladých lidí se věnuje vlastní výtvarné praxi, kurátorství výstav, tvorbě workshopů a vývoji různých uměleckých programů, především pro neziskové organizace. Michal také píše články o umění. Žije a pracuje mezi Lucemburskem a Slovenskem. A také si užívá dobrou kávu z specializované pražírny hned po návštěvě muzea umění.
Bc. Lukáš Hypša studuje informatiku se zaměřením na strojové učení na MFF UK, vedle toho nabírá praktické zkušenosti jako stážista na pozici Data scientist. Dlouhodobě se věnuje turistickému oddílu, kde pomáhá tvořit a vést program pro děti. Vždy rád objevoval a zkoušel nové věci a se stejným nadšením take rád pomáhá a motivuje ostatní k vlastnímu učení a tvořivosti.
Ivan Chrobok vystudoval konstrukci letadel a na Přírodovědecké fakultě UK geologické obory a geofyziku. Jako geolog a zástupce obchodní společnosti se ocitl v mnoha odlehlých „koutech“ naší planety, rád by nové generaci předal nejenom informace o vesmíru a životě na naší planetě, kde jsme součástí zázraku života, ale i o naší odpovědnosti za její současný stav a budoucnost. Má rád plavání, lyžování, vodu, sport obecně, od dětství leží v knížkách, je přítelem dobré sci-fi, dobré hudby. Rád hraje mariáš a další hry, kde je potřeba trocha té fantazie. Život si neumí představit bez dobrého humoru.
Kristián Jacik studuje obor informační technologie na Fakultě mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Technické univerzitě v Liberci. Podílel se na několika kurzech Dětské univerzity a vede malý kroužek informatiky na místní základní škole. Od roku 2020 spolupracuje s CTM a je instruktorem online kurzů zaměřených na informatiku.
Eva Jahelková je učitelkou chemie a biochemia na 1. Súkromnom gymnáziu v Bratislave. Vystudovala fyzikální chemii na uPrírodovedeckej fakulte, Univerzity Komenského v Bratislave, kde absolvovala také doktorandksé stduium zaměřené na Interakcie SSB proteinů s nukleovými kyselinami. Je odbornou garantkou a instruktorkou kurzu CTYOnline AP Chemistry.
Anička Jambrichová momentálně studuje na Lékařské fakultě Masarykovy Univerzity všeobecné lékařství. V budoucnu se chce zaměřit na chirurgii, primárně ortopedickou/traumatologickou. Mluví plynně španělsky, anglicky. Má více než šestileté zkušenosti s výukou jazyků - španělštiny, angličtiny, jakož i předmětů jako jsou anatomie či fyziologie. Ve svém volném čase ráda cestuje nebo sportuje.
Mgr. Václava Jančová - Psycholožka, lektorka a terapeutka. Zaměřuje se na osobnostní růst dětí i dospělých a relaxační techniky. Má zkušenosti s individuální i skupinovou prací s dětmi a dospívajícími. www.vaclavajancova.cz . Ráda cestuje, fotografuje a cvičí jógu.
Učení mě baví, zvlášť když vidím, že baví i mé studenty. Mám velkou radost, když se s chutí učí nejen ve škole, ale věnují se chemii a přírodním vědám i mimo ni, například v projektech na školách v přírodě, při soutěžích jako Chemická olympiáda, Chemquest, při Objevitelských sobotách nebo na táboře J.
Mám ráda, když je kolem rušno, když se něco tvoří, hraje, poznává, když mohou spolupracovat s lidmi podobného založení.
Luboš Jánský je student Fakulty informatiky a statistiky VŠE v Praze, Power Platform & Minecraft Dpt Lead ve Studentském Trenérském Centru Microsoft a velký nadšenec pro uplatňování nových metod ve vzdělávání. Spolu se svými kolegy usiluje o zapojení Minecraftu do výuky na co nejvíce školách. Účastní se různých akcí od Microsoftu i mimo něj, kde rozšiřuje své znalosti v oboru IT.
Mgr. Jakub Januška, PhD. je výzkumník a klinický pracovník v oblasti klinické psychologie a psychiatrie. Během studií na Univerzitě Komenského v Bratislavě se věnoval každodenním aspektům paranoie a sociálního fungování u lidí s těžkým duševním onemocněním. V CTM je lektorem online kurzu AP Psychology.
Životním posláním Miriam Janyškové je pomoc dětem a podpora jejich rozvoje. Založila nadační fond Qiido, jehož smyslem je podpora vzdělávání a rozvoj IQ i EQ dětí intelektově nadaných. Miriam je totiž matkou takového chlapce. Má proto mnoho vlastních zkušeností s přístupem škol, pedagogicko-psychologických poraden a dalších příslušných institucí. I díky nim získala kvalitní know-how ve vzdělávání a rozvoji MiNDů. Prostřednictvím Qiida tak dokáže podporovat vědomosti i sociálně-emoční dovednosti jinak myslících dětí právě tam, kde tráví někdy i více než polovinu dne - VE ŠKOLE!
Jitka Jechová pracuje jako finanční manažer pro výzkumné projekty na České zemědělské univerzitě v Praze, připravuje děti k přijímacím zkouškám na víceletá gymnázia. Organizuje volnočasové a vzdělávací akce pro děti a mládež. Jejím velkým koníčkem je cestování, finance, sport a kultura. Její kurzy jsou zaměřené na cestování, zeměpis a přehled ve finanční gramotnosti.
Martina vystudovala VŠCHT, fakultu potravinářské a biochemické technologie. Po studiích pracovala jako tisková mluvčí a tajemnice ředitele kabinetu ministra, kde měla kromě každodenní komunikace s novináři na starosti podobu a obsah webových stránek. Kromě psaní ji baví učit děti, proto je lektorkou Věda nás baví, kde děti zábavnou formou seznamuje s poznatky z chemie, biologie a fyziky.
Víťa studoval obor Informatika – Anglický jazyk na pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci. Již v průběhu studia začal vyučovat na ZŠ Oblačná, která je zaměřena na výpočetní techniku. Na této škole se poprvé setkal s robotickými stavebnicemi LEGO Mindstorms. V současné době vyučuje i na ZŠ Doctrina s.r.o, kde má k dispozici nejnovější stavebnice LEGO Mindstorms. Ve volných chvílích se se svými žáky věnuje problematice robotiky ve volnočasovém kroužku. Dále robotiku vyučuje na dětské Univerzitě v Liberci a také pro DDM Větrník.
Vojtěch Jindra, MSc. vystudoval obor Machine Intelligence na dánské Aalborg University a nyní pokračuje svoji akademickou kariéru studiem doktorátu v Umělé Inteligenci na FEL ČVUT. Profesně se zaměřuje na aplikaci Umělé Inteligence na problémy reálného světa, mimo jiné také v dánském startupu, který se zaměřuje na práci s 3D video daty. V informatice se pohybuje prakticky od mala a byť se posledních dnech soustředí výhradně na témata jako Umělá Inteligence, Big Data a Machine Learning, v rámci svého vzdělávání si prošel i tradičnějšími obory jako je algoritmizace či softwarové inženýrství. Ve volném čase rád cestuje, čte, jezdí na kole a hraje squash a fotbal.
Mgr. Jaroslav Kala vystudoval učitelství matematiky a fyziky pro střední školy na Jihočeské univerzitě. Působí jako učitel matematiky a fyziky na Českém reálném gymnáziu v Českých Budějovicích. Je spoluautorem matematických učebnic pro SŠ. V CTM působí od roku 2013 jako instruktor fyzikálních a dalších přírodovědných online kurzů.
Ing. Michael Kala vystudoval obor Geomatika na ČVUT v Praze. Pracuje jako odborný pracovník na Geodetické observatoři Pecný pod VÚGTK (Výzkumný Ústav Geodetický, Topografický A Kartografický, V.v.i.). Zabývá se vývojem aplikací pro získávání a zpracování GNSS dat.
Doc. RNDr. Ing. Jana Kalová, PhD. vystudovala matematické inženýrství na Fakultě aplikovaných věd ZČU, učitelství matematiky a fyziky na Pedagogické fakultě JU a doktorský titul a habilitaci získala v oboru termomechanika a mechanika tekutin na Strojní fakultě ZČU. Je proděkankou pro učitelství na Přírodovědecké fakultě JU a v CTM instruktorkou matematických a přírodovědných online kurzů. Vede také školení a mentoring instruktorů.
Improvizaci si věnuji již desátým rokem a nikdy mě nepřestane překapovat, kolik se z ní mohu naučit, aniž bych věděl, že se zrovna učím. Člověk si jen tak hraje a najednou se dozví něco o sobě nebo zjistí, že se umí lépe vyjadřovat. Improvizaci vidím jako cestu ke komunikaci, kreativitě, vyjadřování se, posouvání osobních hranic a hlavně jako bezpečné prostředí, které mi umožňuje cokoliv si beztrestně vyzkoušet.
Ing. Michal Kašpárek, DiS., je absolventem Fakulty mechatroniky, informatiky a mezioborových studií, v letech 2010 - 2014 působil na Katedře aplikované kybernetiky TUL. V současné době nadále spolupracuje s Fakultou strojní v rámci výuky i aplikovaného výzkumu, i s Fakultou mechatroniky v rámci základního výzkumu. Mimo počítačové grafiky se věnuje programování, řízení procesů a automatizaci.
Sheldon Kim studied industrial engineering and operations research at the University of California at Berkeley from 1992 to 1995. Shortly thereafter, he joined the United States Navy Nuclear Power Program and successfully completed it, finishing his degree in the process. In 2008 he visited the Czech Republic for the first time. He works as the CTM Online and Academic Coordinator at Gymnázium Nad Alejí in Prague.
Mgr. Monika Kimličková je absolventkou oboru fyzioterapie na 3. LF UK Praha, po jeho ukončení pracovala jako fyzioterapeut a zároveň učila na Vyšší odborné škole v Kladně fyzioterapeuty. Je asistentkou na Fakultě biomedicínského inženýrství ČVUT v Kladně a zároveň studentkou doktorského studia v oboru Lékařská biofyzika na 1. LF UK v Praze. Věnuje se výuce anatomie pro zdravotnické obory a zároveň vyučuje odborné předměty pro fyzioterapeuty.
Mgr. Katarína Klementisová získala magisterský titul v Morskej Biológií na University of St Andrews. Pracovala na projekte ohľadne štatistického modelovania pre morské vtáky v Španielsku a na projekte ohľadne morských cicavcov na Islande. Je absolventkou bilingválneho gymnázia C. S. Lewis v Bratislave a počas štúdia strednej školy absolvovala kurz CTM Online AP Biology. Katarína je online inštruktorkou pre kurz Marine Science.
Mgr. Lucia Klimková vystudovala obor učitelství matematiky a fyziky na MFF UK v Praze. Na Gymnáziu Nový Porg, kde Lucia učí, pomáhá studentům prohloubit jejich logické myšlení v různých matematických soutěžích. Má ráda cestování, nové výzvy, sport a čtení.
Ing. Iveta Knapíková vystudovala Biomedicínské inženýrství na VŠB-TU v Ostravě. Část svého inženýrského studia absolvovala na univerzitě v něměckém Luebecku. Ve volném čase se věnuje sportu a práci s mládeží. Od roku 2022 spolupracuje s CTM.
Adam Knirsch studuje Medicínskou a Biologickou chemii na univerzitě v Nottinghamu. Celé dětství vyrůstal ve skautu, kde zůstal dodnes a již čtvrtým rokem pokračuje v roli vedoucího. Kromě toho rád hraje na klavír a na varhany. Přes léto většinou prozkoumává Evropu, ať už pěšky nebo stopem.
Adam Kocík studuje Střední průmyslovou stavební, Praha 1, Dušní. K jeho zájmům patří grafické programy pro návrh 3D objektů, divadlo, kovařina.
Mgr. Zuzana Kocíková vystudovala MFF UK v Praze. Od roku 2004 působí v občanském sdružení TIB, kde se věnuje počítačovým kroužkům pro děti a mládež.
Ing. Jana Kolaja Ehlerová, PhD. pracuje na Fakultě mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Technické univerzity v Liberci, kde přednáší operační systém Unix nebo vede cvičení z Počítačových sítí. Vede také kurzy Dětské univerzity, kde vyučuje Základy algoritmizace. Je instruktorkou kurzů CTM online v oblasti informatiky.
RNDr. Iva Kolářová, PhD. je odbornou asistentkou na katedře parazitologie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. V současné době zde přednáší kurz Imunologie parazitárních nákaz, školí bakalářské, magisterské i postgraduální studenty a z imunologického zorného úhlu se věnuje výzkumu vztahu parazit-hostitel u onemocnění zvaného leishmanióza. S Centrem pro talentovanou mládež spolupracuje od roku 2013. Je instruktorkou online kurzu AP Biology a Anatomy and Physiology.
Dr. Iva Kolářová je odbornou asistentkou na katedře parazitologie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kde přednáší Imunologii parazitárních nákaz a v rámci univerzity třetího věku vede kurz Parazitologie. S Centrem pro talentovanou mládež spolupracuje od roku 2013.
Studuji na gymnáziu Jaroslava Heyrovského. Miluji tanec, jsem členkou soutěžní taneční skupiny a už od školky chodím na ZUŠ na výtvarný obor. Umění bych se chtěla věnovat i v budoucnu. Ve škole je mým oblíbeným předmětem angličtina, čtvrtým rokem se učím také španělsky. Ráda pracuji s dětmi a chtěla bych jim pomáhat rozvíjet jejich talenty.
RNDr. Helena Kommová byla dlouhou dobu profesorkou matematiky na Gymnáziu Jana Keplera v Praze, nyní učí jako externistka na MFF UK. Od roku 2013 spolupracuje s Centrem pro talentovanou mládež a je instruktorkou CTM Online kurzů AP Calculus AB a BC.
Bc. Jaroslav Körner vystudoval obor Informační technologie se zaměřením na Inteligentní systémy na Technické univerzitě v Liberci. Nyní se věnuje studiu magisterského oboru Výpočetní systémy. Ve volném čase se věnuje lezení, e-sportu a programování. Je instruktorem kurzu Foundations of Programming zaměřeným na jazyk Python.
Fascinuje mě vše co se týká vesmírnu a vědy! Například Mezinárodní vesmírná stanice nebo společnost SpaceX. V budoucnu plánuji studovat informatiku, lákala by mě práce v zajímavém technologickém startupu nebo ve výzkumu. Ve volném čase mě baví grafický design, low cost cestování, angličtina, matematika, fotografování a jsem členkou Studentského Trenérského Centra od Microsoftu nebo mě můžete potkat na IT kurzech od Czechitas!
Mgr. Pavel Kouba absolvoval magisterské studium učitelství matematiky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Je učitelem matematiky na SPŠ Dopravní v Praze. Od roku 2015 je instruktorem CTM Online kurzů v oblasti matematiky.
Ing. arch. Veronika Kovářová je architektka, která se věnuje veřejnému prostoru a osvětě v oblasti architektury, obzvláště udržitelné a dřevěné. Spolupracovala s Galerií Jaroslava Fragnera a je součástí platformy Architektura dětem. Pořádá tvořivé kurzy a organizuje Šperkařské a Řemeslné workshopy. Ve volném čase tvoří a je úplně jedno, jestli šperky, omalovánky nebo učební pomůcky pro děti. Pracovala i jako průvodce na zámcích a dovolené tráví návštěvami zámků, muzeí, galerií a hradů.
RNDr. Ivo Králíček Ph.D. je učitelem biologie a matematiky na Biskupském gymnáziu v Hradci Králové a přednáší také didaktiku biologie a biogeografie na UHK. Odborným zaměřením ekolog a botanik je pan Králíček vášnivým fotografem a cestovatelem.
Lucie Krausová je studentkou softwarového vývoje na renomované vysoké škole v Praze. Díky mezinárodnímu IB programu, kterým si prošla na gymnáziu, ovládá angličtinu prakticky, jako kdyby byla její mateřštinou a nedělá jí problém s ní jakkoliv pomoct. Mimo studia jsou její největší zálibou psi a vše kolem nich.
Tomáš Kremel má za sebou účasti na přírodovědných olympiádách, korespondenčních seminářích, CTY Summer Programs, SOČ a dalších akcích. V současné době se již několikátým rokem věnuje organizování korespondečního semináře z fyziky Výfuk, dále popularizaci matematiky a fyziky na Pevnosti Poznání v Olomouci, mezinárodním vztahům v rámci organizování Pražského studentského summitu a samozřejmě Objevitelským sobotám. Studuje na informatické sekci Matematicko-fyzikální fakulty UK.
Mgr. Michala Krestová, PhD. pracuje jako výzkumný pracovník v Národním ústavu duševního zdraví, kde také vypracovává disertační práci zaměřenou na neurodegenerativní onemocnění zejména Alzheimerovu nemoc. V CTM působí od roku 2015 jako instruktor online kurzů AP Chemistry.
Ing. Lenka Kretschmerová je lektorkou a přednášející na Fakultě mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Technické univerzity v Liberci. Od roku 2010 se věnuje výuce dětí v rámci projektů TUL – StartTech, Otevřená univerzita a Edutech, kde vede a garantuje kurzy Programování LEGO robotů a Inteligentní domácnost.
Po absolvování výtvarných škol a českého jazyka se celou duší i tělem věnuji výtvarnému oboru. Učím výtvarnou výchovu řadu let a snažím se ukázat dětem, jak je pro život důležité mít tvůrčího ducha a fantazii. Ráda kreslím a tvořím a jsem ráda, když se také tvoří kolem mne.
Ing. Mgr. Stanislava Kučová vystudovala VUT v Brně a poté klasickou archeologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde v současnosti dokončuje doktorské studium. Účastnila se archeologických výzkumů v ČR, Rakousku, Bulharsku a Egyptě. Specializuje se na kulturu Etrusků a Egypt v době pozdního Říma.
Mgr. et Mgr. Ivana Kudrnová je studentkou doktorského studia Iberoamerikanistiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Práci s dětmi a mládeží se věnuje již 13 let. Byla dobrovolníkem ve sdružení Pionýr (instruktor, vedoucí), spolupracovala na tvorbě programu pro náctileté Teedeet, či vymýšlela a realizovala vzdělávací či teambuildingové projekty pro HRAVO.net, v posledním roce se účastnila projektu Hledá se Sofie (FFUK).
Mgr. Markéta Kůtková, je speciální pedagožka a lektorka. Věnuje se dětem s mimořádným nadáním. Její velkou zálibou je historie a religionistika.
Studuji grafický obor na SŠKHK. Věnuji se tvorbě herního designu a baví mě vše co se týká umění. Vždy se snažím naučit děti něco nového a pomoct jim v jejich rozvoji a kreativitě.
Je mi sedmnáct let. Jsem studentem třetího ročníku střední školy aplikované kybernetiky. Můj obor je architektura sítí a zaměřuji se na 3D tisk a strojní inženýrství. Moje koníčky jsou všemožné sporty, rád poslouchám hudbu, koukám na anime, čtu fantasy a vědeckou literaturu. Rád bych se dostal na vysokou školu technickou do Brna a poté mám v plánu odcestovat do zahraničí za kamarády.
Studentka IT, zabývající se tvorbu webů, webových aplikací, vývojem her, programování a vytváření nových projektů. Se svými kolegy se snažíme přivést do škol více moderních technologií a spolupracujeme na mnoha projektech.
Heda vystudovala na filozofické fakultě Masarykovy univerzity obor Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy. V současné době učí angličtinu na Obchodní akademii v Hradci Králové, předtím působila řadu let na základní škole (2. i 1. stupni), zkušenosti má s výukou v jazykových kroužcích a přípravou žáků na mezinárodní jazykové zkoušky. Nejraději tráví čas se svou rodinou, miluje kávu, cestování, procházky a divadlo.
Mgr. Renata Landgráfová, Ph.D. vystudovala magisterské studium egyptologie a obecné lingvistiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a doktorský program egyptologie na FF UK v Praze a Universität Basel ve Švýcarsku. Věnuje se zejména egyptské filologii a je členkou expedice Českého egyptologického ústavu v Abúsíru, kde se věnuje textům v hrobkách Pozdní doby.
Angličtina je můj druhý život, nepamatuji si den, kdy bych ji alespoň jednou nepoužil. Učit ji ostatní lidi a sledovat jejich pokroky mě nesmírně naplňuje. Vést rozhovory na různá témata v cizím jazyce nebo používat cizí jazyk pro hraní je skvělý zážitek. Vážím si všech studentů, kteří se do toho pustí s vervou a nadšením.
Napůl z Česka, napůl z Ghany, anglický akcent z Kanady a studium Univerzity v Anglii - slušné multikulti, což? Už od raného věku Oliver trpěl jak extrémní nerozhodností, tak proaktivitou, a tak si už na střední prošel hned několika obory: od nano-technologie a kvantové inženýrství na Akademii věd a v CERNu, přes matiku na Princetonu a úspěšný neziskový projekt až po všemožné podnikatelské úlety. Teď se na tři roky Oliver upsal jedné video-streamingové platformě jménem "University of Manchester", kde aktivně sleduje jejich zajímavý seriál o inženýrství/robotice a k tomu spolu-založil projekt Hyperloop Manchester vyvíjející vysokorychlostní "vlak", s nímž jde "po krku" Českým dráhám.
Jenny Lees je zkušená americká certifikovaná univerzitní poradkyně, která studentům s nadšením pomáhá najít tu správnou univerzitu, kde se jim bude dařit po akademické stránce a kde se budou rozvíjet po stránce sociální. Pomocí svého jedinečného přístupu založeného na silných stránkách umožňuje studentům podávat přihlášky na univerzity s důvěrou a vede je k vypracování vysoce kvalitních esejů a přihlášek, které zajistí, že studenti splní všechny požadavky na vybrané univerzity. Díky více než desetiletým zkušenostem s prací se studenty vypracovává individuální akční plány a přidává vysokou míru osobní pozornosti, aby zajistila, že každý student vytvoří autentickou přihlášku, která ukáže jeho jedinečný talent a schopnosti. Pod Jennyiným vedením obdrželi její studenti nabídky z nejrespektovanějších univerzit po celém světě.
Lenka Leheňová je absolventka střední pedagogické školy, avšak již řadu let se věnuje práci s dětmi různých věkových kategorií. Pro děti s rodiči pořádá také tématické projektové víkendy v duchu SPOLEČNĚ ZVLÁDNEME VÍCE. Ruční práce a rozmanité tvoření z nejrůznějších materiálů ji provází celým životem.
Mgr. Daniel Lessner vystudoval umělou inteligenci na MFF UK v Praze, kde pak navázal doktorátem v didaktice informatiky. Učí informatiku na gymnáziu, na TU v Liberci připravuje budoucí učitele. Je odborný garant, supervizor a autor informatických kurzů CTM. Je instruktorem kurzů AP Computer Science A a AP Computer Science Principles a vede instruktory ostatních informatických kurzů.
Ing. Petr Lessner vystudoval počítačovou bezpečnost na FIT ČVUT v Praze. Během studií se věnoval doučování matematiky a informatiky, nyní pracuje jako programátor. Od roku 2015 je instruktorem CTM Online kurzů v oblasti informatiky, vede zejména kurzy zaměřené na programovací jazyky Python a Java.
Michaela je nadšená cestovatelka, absolventka bakalářského oboru Mezinárodní vztahy a Evropská studia na Masarykově univerzitě a studentka magisterých oborů Bezpečnostní studia na Univerzitě Karlově a Afrických studií na Univerzitě Hradec Králové. Ve volném čase ráda dobrovolničí, poslouchá podcasty a zajímá se o dění ve světě.
Radek vystudoval Biologii a Ekologii na Přírodovědecké fakultě UK v Praze. Od roku 2011 pracuje v Oddělení vnějších vztahů, Přírodovědecká fakulta UK na projektu Přírodovědci.cz a propagaci vědy.
Miloslava se kromě učení na ostravském Gymnáziu PORG také věnuje lektorské činnosti. Mezi její koníčky patří neadrenalinové sporty, alternativní vaření a pečení, poznávání evropských velkoměst, dobová literatura, filmy a seriály, design.
Kateřina Makovská pracuji v mezinárodní mateřské škole v Praze. Ve volném čase ráda cestuje, ať už do přírody, nebo za památkami, ideálně historickými. Ráda sportuje, tancuje a hraje na hudební nástroje.
Anne-Maria Matejas je studentkou na francouzské politologické univerzitě Sciences Po, kde právě zakončila bakalářské studium a kde nyní bude navazovat studiem magisterského programu International Security. Její vášní jsou už od studia na gymnáziu Open Gate mezinárodní vztahy se zaměřením na problematiku nukleárních zbraní, ale ráda se sebevzdělává i v jiných oblastech, jako je filozofie a historie. Ve volném čase ráda hraje na piano a věnuje se horské turistice se svým psem nebo jízdě na koni.
Petra pracuje na Farmaceutické fakultě v Hradci Králové (Univerzita Karlova), raději v laborce než u počítače. Druhým rokem vede přírodovědný kroužek v ZŠ-MŠ Bohuslavice, inspirací ji jsou dva synové se spoustou otázek
Dominik učí na Biskupském gymnáziu Hradec Králové a zároveň je doktorand PřF UHK - didaktika fyziky. Rád cestuje a fotografuje.
Lukáš Moravec studuje na Fakultě elektrotechnické na ČVUT v Praze. Baví ho programování a práce s dětmi. Ve volném čase rád programuje, zkouší zapojování různých elektrických obvodů nebo si hraje s 3D tiskárnou :-).
Kateřina vystudovala obor archivnictví a pomocné vědy historické na Filozofické fakultě Univerzity Hradec Králové, kde působí již druhým rokem jako doktorandka. Kromě profese má i několik dalších zálib, mezi něž patří hlavně nejrůznější tvoření. Dlouhodobě se věnuje například pletení z papíru, výrobě šperků z FIMO hmoty, tvorbě z keramiky, ale ráda tvoří jednoduše ze všeho, k čemu jí inspirace přivede.
Učím předměty ICT, programování a tvorbu webu už skoro 20 let. Na škole vedu kroužky pro základní školy zaměřené na programování (kodu game lab, Scretch, python) a Lego.
Bc. Karel Najman vystudoval obor Informační technologie se zaměřením na Aplikovanou informatiku a v současnosti pokračuje ve studiu magisterského oboru Výpočetní systémy. Ve zbylém volném čase se věnuje lezení na skalách, horách i (ski)alpinismu. Pro trénink fyzické kondice jezdí na kole a běhá. Při programování nejraději poslouchá elektronickou hudbu. Na studenty neumí být přísný a rád s nimi vtipkuje, pro CTM vede kurzy AP Computer Science A Online.
Riva Nathan decided to move to the Czech Republic after graduating from Harvard University with a degree in neurobiology. Continuing her studies she obtained a Trinity TESOL Certificate in teaching English as a foreign language. She enrolled at Masaryk University and completed her studies with an MS degree in computer science. She is the CTM Online English courses instructor and supervisor.
Zdeněk Navrátil působí již několik let jako učitel dějepisu na ostravském Gymnáziu PORG. Zajímá se především o vojenství, českou historii, zejména středověkou, a období tzv. první republiky. Ve volném čase se věnuje práci v neziskových organizacích, vedení vzdělávacích kurzů a také svému oblíbenému sportu, lukostřelbě.
Od roku 2003 působí jako organizátor a produkční kulturních a vzdělávacích akcí pro širokou veřejnost a firmy. Našel velkou inspiraci v propojení aplikované improvizace (IMPRO technik), umění a komunikačních technik pro následné využití ve firemním prostředí a obchodu. V současné době se věnuje jak facilitaci osobnostně-rozvojových workshopů ŠKOLY IMPROVIZACE, tak přenesení mezilidského přístupu k osobnímu a pracovnímu životu.
Studuje na Univerzitě Karlově právo a zároveň program pedagogického minima. Zajímá se o kreativní činnosti. Šije si vlastní oblečení. Ráda cestuje, navštívila mnoho evropských zemí. V Japonsku strávila 3 měsíce.
Bára je studentkou pátého ročníku Lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Mezi její koníčky patří cestování, sport a zdravá výživa. S prací s dětmi má zkušenosti jako vedoucí na letním táboře nebo lektorka hodin tance.
Jan vystudoval obor Klasická archeologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, ale již během studia ho čím dál více lákal komiks. Kromě komiksu patří k jeho koníčkům čínský box a šerm, středověká historiie vojenská historie a lego.
Mgr. Irena Nolová vystudovala FF UK Praha obor andragogika. Od roku 2010 se věnuje cvičení jógy, je v lektorském týmu České asociace dětské jógy. Má ráda jógu ve všech jejich podobách, veselou s dětmi, spirituální s těhotnými, jemnou a zdravotní se seniory. Jóga se stala její věrnou a spolehlivou přítelkyní do pohody i nepohody.
PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová se dlouhodobě se věnuje práci s dětmi předškolního a školního věku. V současné době pracuje se skupinami dětí v posledním ročníku MŠ a s odkladem školní docházky metodou tréninku jazykových schopností podle Elkonina. Je spoluautorkou Tréninku jazykových schopností podle Elkonina.
Ing. Olga Novikova je Ph.D. studentkou ekonomie na CERGE-EI v Praze. V CTM působí jako instruktorka AP Makroekonomie a AP Mikroekonomie.
Soňa vystudovala Vyšší odbornou školu pedagogickou ve Svatém Jánu pod Skalou. Práci s dětmi se věnuji od roku 1996. Téměř deset let se věnovala nadaným dětem v Sovičkách v mateřské škole Rozmarýnek v Praze, kde s dětmi realizovala hravé cestovatelské, historické i kosmické projekty.
Elizabeth Jitka je studentkou americké University of San Francisco, kde studuje přírodní vědy se zaměřením na biologii a připravuje se na studium veterinární medicíny. Studium na gymnáziu Open Gate zakončila dvěma maturitami (českou a IB (mezinárodní)) a je též absolventkou tří AP kurzů (AP Physics, AP Biology, AP Chemistry). Během studia střední školy si vyzkoušela též studium pod Harvard Summer School a Oxford Royale Academy. Ráda tráví čas na stážích či dobrovolnictvím. Ve volném čase se věnuje zvířatům, rodině a doučování.
Mgr. Peter Ondac je Ph.D. student na Katedře fyziky povrchů a plazmatu na MFF UK v Praze. Na své Ph.D. práci pracuje v Oddělení termického plazmatu v ÚFP AV ČR v Praze. Peter je instruktorem kurzů CTM Online fyzikálních kurzů.
Psycholožka a lektorka. Zajímá se o to, jak sociální média působí na naše sebevědomí, identitu, mezilidské vztahy a psychomotorický vývoj dětí. V roce 2016 spoluzaložila institut Re:Life, v rámci kterého přednáší o zdravém užívání informačních technologií. Vystudovala jednooborovou psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde studuje PhD v oboru klinická psychologie. Působí v ambulanci klinické psychologie a soukromé praxi. Akreditovaný výcvik v psychoanalytické psychoterapii získala v institutu IAPSA.
Studuji MFF UK obor informatika. Již několik let učím kroužek programování v občanském sdružení TIB. Rád tvořím zajímavé počítačové programy, podílím se na internetových projektech a věnuji se grafice.
Ondřej Pelánek dokončil MSci Biological Sciences na University College London a letos začíná PhD in Zoology na univerzitě v Cambridge. S nadšením se věnuje biologickým a chemickým oborům, od dávné biochemické evoluce až po ekologii a environmentalistiku. Rád vědu popularizuje, jak v rámci CTM tak pořádáním letních soustředění a přednášek pro veřejnost. Volný čas tráví nejradši venku, ať už fotografováním divoké přírody, sledováním ptáků nebo cestováním.
Professor Dr. Gordana Pesakovic has extensive teaching and research experience. She has taught in the United States, Asia, South America and Europe. She has extensive experience in on-line teaching and leads CTM Online AP Macroeconomics and AP Microeconomics.
Marcela Peska získala bakalářský titul Bachelor of Arts (BA) na Universitě v Johannesburgu v Jižní Africe. Má bohaté zkušenosti s výukou na základních i středních školách v České republice, Jižní Africe a Velké Británii. Připojila se k týmu CTM, kde vede studenty v AP Human Geography.
Hana Pešková vystudovala FF UP v Olomouci, obor anglistika a historie; své pedagogické vzdělání získala na Pedagogické fakultě téže univerzity. Věnuje se výuce angličtiny. Kromě výuky jazyků se zajímá o divadlo a mluvené slovo.
Tomáš Petráček studoval elektrotechniku a počítačovou systematiku v Kutné Hoře se záměrem vyučovat tyto předměty spolu s anglickým jazykem na středních školách. Nicméně fascinace moderním herním průmyslem a ludologickou vědou se mu nakonec stala osudnou a od roku 2011 se začal věnovat kritice, analýze a zkoumáním této tématiky veřejně, díky platformě YouTube. Dnes je ludologie jeden z jeho hlavních zdrojů obživy a osobně drží názor, že čím více mladých lidí se mimo jen každodenní hraní bude zajímat o ludologii, celý herní průmysl bude směřovat k lepšímu.
MUDr. Emília Petríková se vědě věnuje od 14ti let a věda ji drží i během studia medicíny na 2. lékařské fakultě Karlovy univerzity. Věnuje se výzkumu rakoviny, mimo jiné absolvovala stáže na světově známé Mayo Clinic v USA. Získala mnohá mezinárodní ocenění, mezi nejvýznamnější patří Speciální cena na Soutěži Evropské unie pro mladé vědce, Intel ISEF v USA a stříbrná medaile na Mezinárodní olympiádě vědecké tvořivosti mladých v Gruzii. Má zkušenosti s přednáškami, semináři a mentoringem studentů v oblasti biologie a vědy.
Mgr. Hana Pevná je pedagožka a učí na FZŠ O. Chlupa v Praze. Spolupracovala s vědci na Univerzitě v Curychu na svém dlouholetém výzkumu sněhové pokrývky. Mimo zálibu v počasí a přírodní jevy má ráda cestování, hudbu a hlavolamy.
Emy Phu (Phu Thao My) je studentka 1. lékařské fakulty UK. Během studia na gymnáziu se v rámci Otevřené vědy věnovala výzkumu animálních modelů schizofrenie v Akademii věd ČR. Mezi její záliby patří práce s dětmi, fotografování a cestování.
Karolína studuje na Gymnáziu Elišky Krásnohorské. Učí robotiku a programování v Baltíkovi v občanském sdružení v TIB. Ve volném čase ráda čte, sportuje nebo poslouchá hudbu.
Karel Plavec studuje biologii na UK a na střední škole se úspěšně umístil na 2. místě v SOČ ve státním kole. Rád taky pořádá kulturní akce jako jsou výstavy a swapy. Jeho velkým koníčekem je cestování a poznávání nových kultur.
Intelektově nadaným, přemýšlivým a zvídavým dětem se Ing. Romana Poloprutská věnuje od roku 2011. Vede Klub nadaných dětí Delfíni (https://deti.mensa.cz/index.php?pg=knd&cid=123). Pět let připravovala šifrovací hry na letních táborech Mensy ČR pro nadané děti. O zkušenosti ze setkávání s nadanými dětmi se dělí se studenty pedagogiky a psychologie. Věnuje se aktivitám pro zlepšení systému péče o nadané žáky v České republice. Organizuje setkání rodičů nadaných dětí, na kterých mohou sdílet své starosti i radosti.
Mgr. Vojtěch Pravda, Ph.D. vystudoval magisterské a doktorské studium oboru teoretická fyzika na MFF UK v Praze. Během studia také několik let vedl fyzikální korespondenční seminář FYKOS pro středoškoláky. Po ukončení studia nastoupil do Matematického ústavu AV ČR, kde se zabývá výzkumem v oboru matematických metod teoretické fyziky. Jako hostující vědecký pracovník působil také na univerzitách v USA, Kanadě a západní Evropě.
Zuzana studuje matematický obor "Myslím tedy jsem" na Gymnáziu Christiana Dopplera. Zajímá ji především matematika, je pravidelným účastníkem Letního soustředění matematiků a fyziků, které pořádá MFF UK.
Altynay Rakhmatullina vystudovala aplikovanou matematiku a ekonomii na Masarykové univerzitě. V současnosti studuje doktorský program na CERGE-EI Univerzity Karlovy. Je lektorkou AP Macroeconomics Online.
Mgr. Katarina Rebrošová vystudovala experimentální biologii se zaměřením na mikrobiologii a molekulární biotechnologie na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Je studentkou doktorandského studia na Lékařské fakultě MU v oboru Lékařská mikrobiologie a imunologie. Ve volném čase se věnuje boulderingu, plavání, jízdě na horském kole, pečení, čtení nebo zpívání. Je instruktorkou kurzů AP Biology, Anatomy and Physiology, Fascinating World of Microbes, AP Environmental Science.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." (A. Einstein)
Alžběta Roeselová, PhD. je absolventkou University of Cambridge, kde získala bakalářský a magisterský titul v oboru biochemie a molekulární biologie. V roce 2024 dokončila doktorandské studium na The Francis Crick Institute v Londýně, během kterého studovala proces skládání proteinů v buňce. V CTM je lektorkou online kurzu Start with Science B.
Po téměř 20 letech manažerské práce v mezinárodním businessu a vytrvalého hledání cesty k vyšší efektivitě a především spokojeného a rovnovážného života při současném uplatnění potenciálu jsem objevila svoje poslání. Založením Institutu jsem propojila svoje zkušenosti a dovednosti s hodnotami, které ctím a žiju. Je to můj příspěvek k tomu, aby lidé žili šťastně, byli úspěšní a plně uplatnili svůj potenciál. Ing. Marcela Roflíková, MBA je zakladatelka Českého mindfulness institutu, lektorka mindfulness ve firmách, pro veřejnost, děti a jejich rodiče.
In my free time I like to solve brain teasers and puzzles , chess , travelling to big cities, watching documentaries about history, economy, politics, wars in the world and cooking.
Anna Rojková vystudovala gymnázium Jana Keplera. Během svého studia absolvovala tři kurzy CTY Online - AP Physics AB a AP Calculus AB a AP Calculus BC. Díky dobrým výsledkům získala stipendium na CTY Summer Camp. Již na střední škole získala možnost se zúčastnit studentského summitu v Singapuru a studovat na univerzitě v USA či střední škole ve Velké Británii. Nyní studuje Fakulta stavební na ČVUT, naplno se věnuje své práci v Centrum talentované mládeže a cestuje napříč celému světu. Anna Rojková, talentovaná, aktivní studentka, která se věnuje nejen svému osobnímu rozvoji, ale i rozvoji dalších studentů, kteří mají zájem být aktivními a chtějí si rozšiřovat své znalosti ohledně jazyků, přírodních věd a aktuálního dění ve světě.
Mgr. Tereza Rojková vystudovala obor Molekulární biologie a biochemie organismů na Přírodovědecké fakultě UK a nyní se věnuje studiu Všeobecného lékařstí na 2. lékařské fakultě UK. V průběhu středoškolského studia se zúčastnila stáží v AVČR, které byly zaměřeny na animální modely a na odolnost srdce vůči ischemii. Během studia na Přídovědecké fakultě pravidelně navštěvovala laboratoř Ústavu molekulární genetiky AVČR, kde se zabývala především výzkumem ubikvitin ligáz a kde taktéž zpracovávala bakalářskou práci na téma Molekulární mechanismy LDL-cholesterol indukované endoteliální dysfunkce. V době středoškolského studia absolvovala kurz CTM Online – AP Biology. Pravidelně se účastní kurzů první pomoci a zabývá se prací s dětmi. Jejím cílem je naučit děti zkoumat svět kolem sebe a motivovat je ke studiu přírodních věd. Tereza je instruktorkou CTM Online kurzů - Start with Science B.
Již několik let se zajímá o matematiku a fyziku, nyní studuje fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě univerzity Karlovy. Ve svém volném čase organizuje korespondenční seminář Výfuk pro žáky základních škol. Mezi její koníčky patří vaření, akrojóga a kreslení.
Tomáš je absolventem Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Biologie, zeměpis a ochrana životního prostředí. Baví ho sport, závodně hrál stolní tenis, rekreačně se věnuje turistice, cyklistice a horolezectví. Ve volném čase pořádá exkurze a výlety pro své studenty z Gymnázia PORG.
Lucie Růžičková je studentka posledního ročníku oboru Biochemistry (se specializací na bioinformatiku a systémovou biologii) na univerzitě Imperial College London a absolventka gymnázia Nový PORG. Absolvovala dvě stáže Otevřené vědy AVČR – za vývoj nové spektroskopické metody k identifikaci léčiv na Ústavu organické chemie a biochemie obdržela ocenění České hlavičky a podílela se na dvou publikacích. Také pracovala jako klinická výzkumná asistentka na katedře Veřejného zdraví, a nyní spolupracuje na výzkumu epigenomiky se skupinou Marca Di Antonia na katedře Chemie na Imperial College. V průběhu střední školy absolvovala program Objevitelské soboty a kurzy CTM Life Science, Honors Algebra I & II, Honors Chemistry a AP Biology. Ve Velké Británii studuje za podpory nadace The Kellner Family Foundation.
Veronika vystudovala pedagogickou fakultu, obor – angličtina a výtvarná výchova. Strávila celkem sedm let v Anglii, kde se věnovala dalšímu vzdělávání, umělecké činnosti a učila na školách. Po návratu do Čech pracovala jako učitelka v mezinárodních školách a věnovala se psaní knih a ilustracím.
Mgr. Lenka Ryšková vede kurzy taichi pro děti a dospělé, cvičení taichi se věnuje od roku 1996 a nemůže se ho nabažit. Více o Lence a jejich kurzech na www.taichi37.cz
www.taichiprodeti.cz
Zdeňčiny programy Tě nenechají téměř ani vydechnout! Stále se budeš dozvídat něco nového a to v zajímavých souvislostech. Zdeňka učí nadané děti od roku 2003. Od roku 2011 je se svým synem Honzíkem na rodičovské dovolené.
Ing. Zdeněk Říha, Ph.D. působí jako odborný asistent na Fakultě dopravní ČVUT, věnuje se především problematice ekonomiky dopravy, je autorem několika desítek odborných článků. Zároveň se věnuje historii dopravy.
MgA. Zdeňka Saletová, Dis. vystudovala osmileté gymnázium a poté Zlínskou soukromou vyšší odbornou školu umění se zaměřením na sochařství. Pokračovala ve studiích sochařství na Akademii umění v Praze pod vedením profesorů Jana Koblasy, Jindřicha Zeithammla a Miloše Šejna. Věnuje se studentům v předmětech výtvarné výchovy a dějin umění. Zúčastnila se několika sympozií a vystavuje od roku 2002.
Nela Sedláčková je studentka magisterského oboru Physics na University of St Andrews ve Skotsku a absolventka Gymnázia Jiřího z Poděbrad. Je stipendistka The Kellner Family Foundation a už několik let se věnuje doučování matematiky a fyziky. V létě 2022 absolvovala stáž v Helmholtz- Centrum Dresden Rossendorf v Německu ve výzkumu rentgenové spektroskopie jako diagnostiky pro laserové urychlování iontů. Během střední školy absolvovala stáž Otevřená věda AVČR ve výzkumu kapalných krystalů. Její vášeň je energetika a jaderná fúzní energie.
Mgr. Jana Sehnálková vystudovala Mezinárodní teritoriální studia na Fakultě sociálních věd UK, kde se v současné době působí na Katedře severoamerických studií. Zabývá studiem čínsko-amerických vztahů, americkými dějinami, americkým politickým systémem a také americkou vnitřní politikou.
Bc. Viktoriia Sergeeva získala bakalářský titul v oboru Informační technologie se zaměřením na Inteligentní systémy na Technické univerzitě v Liberci. Nyní pokračuje v navazujícím magisterském studiu ve stejném oboru. Je také instruktorkou kurzu AP Computer Science.
Mgr. Hana Sezimová, Ph.D. je absolventkou Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity, obor biologie a chemie. V současné době působí jako odborný asistent na katedře biologie a ekologie (CVVPT Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity). Mezi její koníčky patří příroda, turistika, četba, sport.
I love to spend my free time outdoors in the mountains or on the rivers around this area. I am also deeply interested in language and history. I sometimes run basic courses in map reading and campcraft skills for children or adults. I also join a local sports club for canoeing trips on local rivers and help with teaching children how to be safe on the water.
Bc. Petra Scholzová vystudovala Univerzitu J. E. Purkyně, fakultu Sociálně ekonomickou v Ústí nad Labem, obor ekonomie – management. Po mnoha letech v korporátech se vrátila ke svému původnímu technickému vzdělání (SPŠ strojní) a pochopila, že nejlepší práce je s dětmi. Z letitých zkušeností ví, že takto zábavnou formou podávané informace děti baví a má obrovský smysl předávat zdánlivě složité technické zákonitosti prožitkovou formou již malým dětem. Petra mimo jiné pořádá i technicky orientované příměstské kempy.
PhDr. Martina Skalková, Ph.D. vystudovala český a ruský jazyk na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, kde absolvovala navazující doktorské studium v oboru Pedagogika. Učitelství a lektorování se věnuje již 19 let, zaměřuje se na vzdělávání dětí mimořádně nadaných, vede již několik let Klub nadaných dětí a v učitelské praxi využívá zejména zážitkovou pedagogiku. Zaměřuje se na paměťové techniky, šifry, studium písma a rozvoj dětského potenciálu. Aktivně se věnuje skialpinismu, lyžování a dálkovému běhu.
Romana vystudovala PdF MU – český jazyk a dějepis, a posléze 1. stupeň/AJ na UK. Vyučuje angličtinu na 1. stupni ZŠ a zaměřuje se na výuku workshopů v AJ. Ve volných chvílích tráví svůj čas s rodinou, na zahradě, cvičí jógu, zpívá ve sboru a má různé nápady, které realizuje se svými přáteli.
Mgr. Irena Skolilová je profesorkou biologie na gymnáziu Nad Alejí Praha 6. Od roku 2011 spolupracuje s Centrem pro talentovanou mládež. Je odbornou garantkou kurzu Online AP Biology a kurzů v oblasti Science.
Bc. Martina Skřivanová vystudovala bakalářský program Anglistika-Amerikanistika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Díky svému zájmu o anglofonní literaturu a kulturu se zúčastnila několika zahraničních studijních pobytů. Je studentkou magisterského programu Elektronická kultura a sémiotika na Fakultě humanitních studií.
Veronika Sláčalová je studentkou oboru Ochrana životního prostředí na Přírodovědecké fakultě UK v Praze. Již několik let spolupracuje s CTM, kde začínala jako asistentka, ale teď je již lektorka, a ve svých kurzech by děti ráda přivedla k lásce a respektu k přírodě. Ve volném čase se věnuje čtení, lezení, pořádaní dětských táborů a poznávání přírody mimo učebnice.
Mgr. Denisa Sládečková je absolventkou bakalářského programu Pedagogika a magisterského programu Sociální pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.Věnuje se výchovnému poradenství a výuce Mindfulness v ZŠ Edisona a doučováním nadaných dětí a dětí s duální výjimečností. V roce 2017 a 2018 prošla Mindfulness výcviky v Mindfulness institutu pod vedením Marcely Roflíkové. Ve volném čase se věnuje cestování, tanci a józe.
Jana vystudovala střední pedagogickou školu – obor předškolní, mimoškolní a volnočasová pedagogika. Následně ve studiu pokračovala na Karlově univerzitě – obor pedagogika 1. stupně. Po studiích nastoupila na pražskou základní školu, kde již 10. rokem působí jako učitelka dodnes.
Mgr. Vladimír Socha je popularizátor paleontologie, publicista, lektor a pedagog z Hradce Králové. Jeho hlavním zájmem jsou druhohorní dinosauři, o kterých vydal k roku 2021 již 15 knih a pravidelně o tomto tématu také přednáší. Vystupuje rovněž v médiích a překládá knihy z anglického jazyka.
Jan Spratek vytváří vzdělávací programy o vesmíru a kosmonautice pro žáky i učitele a přednáší po celé České republice. Pracoval ve vzdělávací kanceláři Evropské kosmické agentury (ESA) a byl programovým ředitelem Mobilního planetária. Nyní působí jako odborný pracovník programového oddělení ve Hvězdárně a planetáriu hl.m. Prahy (Planetum).
Preston teaches philosophy at the University of Hradec Králové. In addition to being a university lecturer, over the last three years he has taught philosophy with children and high school students in Montana and Pennsylvania in the United States, and in the Czech Republic.
Současný život je neustále spojen s penězi, děti si od malička mohou šetřit, ale mohou se bohužel i zadlužit. Měly by peníze umět používat a měly by jim rozumět. Výhodou je, že je mají rády. Ideální je využít finanční a čtenářskou gramotnost formou hry a spolupráce v dětské skupině. Proto vedu kurzy Finanční gramotnosti.
Učitel s téměř třicetiletou praxí na základní i střední škole. Vyučuje počítačové předměty, zejména programování, elektroniku, mechatroniku a robotiku. Skoro stejně dlouho vede počítačové kroužky pro děti a mládež – Baltík, elektronika, Lego, Arduino.
Radek Šabatka, B.A. je absolventem New York University Shanghai. Bakalářský titul získal v oboru politické ekonomie se zaměřením na světové investice Čínské lidové republiky, převážně v tzv. Globálním jihu. Od roku 2023 studuje na London School of Economics and Political Science magisterský program v oblasti mezinárodních vztahů se zaměřením na Asii a Čínu. Radek působil na American Enterprise Institute v Americkém Washingtonu, se kterým nadále spolupracuje, anebo s Center for Global China, kde zastává funkci výzkumného asistenta. V CTM působí jako instruktor AP Comparative Politics.
Milena navštěvuje kurzy s Montessori tematikou a věnuje se předškolní pedagogice, působí jako lektorka angličtiny, přírodovědy a sportovních her.
Denisa Šedivá je autorka knihy ABCZ aneb H jako Havel, která byla oceněna jako Nejkrásnější kniha roku 2018 v kategorii Učebnice, stejně jako její první kniha My a jóga aneb klidná cesta ka mateřství (2013). Vystudovala veřejnou a sociální politiku na Fakultě sociálních věd UK v Praze. Pracovala v neziskovém sektoru se zaměřením na integraci menšin, ve státní správě Předsednictví ČR v Radě EU a jako konzultantka a PR a marketing manažerka různých projektů. Dlouhodobě žila s rodinou v zahraničí.
Od roku 2013 se aktivně věnujeme osobnostnímu rozvoji pro dospělé, kteří jsou z různých věkových i sociálních skupin v programu ŠKOLY IMPROVIZACE (www.skolaimprovizace.cz). Již nám kurzi prošlo více jak tři sta lidí a mnohokrát říkali, že kdyby věděli a měli možnost poznat takto sami sebe už jako děti, tak by se jim žilo mnohem lépe.
Mgr. Petra Šlapánková je dlouholetá učitelka a lektorka. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací dramatická výchova v Praze a studovala etopedii v Hradci Králové. Díky spolupráci s PhDr. Evou Vondrákovou, předsedkyní Společnosti pro talent a nadání a studiu etopedie se začala více zajímat o práci s dětmi s mimořádným nadáním.
Ráda si přečte dobrou literaturu, hraje na klavír, kytaru či djembe, nebo vyrábí z rozmanitých materiálů.
Markéta vystudovala Přírodovědeckou fakultu Ostravské univerzity, obor Učitelství biologie a chemie pro střední školy. Baví ji práce s dětmi, kterým ráda pomáhá získávat nové zkušenosti a poznatky. Ve volném čase se věnuje sportu a cestování.
Petra pracuje v SPC v Ostravě jako logopedka a zároveň už šest let působí na ostravském Gymnázium PORG jako vyučující volnočasových aktivit (jóga, břišní tance). Jejími koníčky jsou zejména cestování, tanec, plavání a zvířata.
Mgr. Martin Štefl, Ph.D. je absolventem doktorského programu Anglická filologie na Filosofické fakultě University Karlovy v Praze. V současnosti působí jako odborný asistent jazykové výuky na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT. Vedle pedagogické činnosti se věnuje tvorbě vzdělávacích programů pro CTM Online a uměleckému překladu. Mezi jeho zájmy patří literatura, tvůrčí psaní a kritické myšlení.
Agáta Štrosová je studentkou všeobecného lékařství na 2. lékařské fakultě UK v Praze. Ve volném čase se ráda věnuje všemožným sportům, studiu jazyků a různým kreativním činnostem. Ráda vidí lidi se zájmem, a ráda prohlubuje jejich i svou vášeň k poznávání.
Lucie jako účetní a perfekcionistka se sklony k analytickému myšlení se přes svou dceru dostala k programu figurkové školičky. Tento vzdělávací program ji ihned nadchl, a to tak, že prošla školením a nyní navazuje na tento program Hrátkami na šachovnici.
Vojta studuje Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy. Programování a tvorbě webu se věnuje již od dětství. Zúčastnil se několika informatických soutěží a některé z nich vyhrál. V soutěži Středoškolák roku se umístil mezi nejaktivnějšími středoškoláky v České republice. Kromě studia vyučuje informatiku na gymnáziu, vede kroužky pro děti a staré se o internetové prezentace několika institucí a organizací.
Jasmína Švarcrová v současnosti studuje ve třetím ročníku bakalářského programu Joint Honours History and Political Science na irské univerzitě Trinity College Dublin. Je absolventkou gymnázia Open Gate, kde studovala v programu International Baccalaureate, a také absolventkou kurzů AP U.S. History a Creative Writing pod záštitou CTM. V CTM působí jako instruktorka online kurzů World History, History of the British Isles a Develop Your Study Skills. Volný čas ráda tráví s přáteli a rodinou, u dobrého jídla nebo výletem za historií a kulturou.
Ing. Libor Švejda se mnoho let věnuje vývoji SW od jednoduchých her pro MS Windows a Android, přes webové projekty až po rozsáhlé systémy finančních institucí. V současné době také vede kroužky programování pro 12-18ti leté a jeho cílem je nalákat co nejvíce nováčků k této profesi a působí na Unicorn University a PORGu v Praze.
Gražyna vystudovala krajinnou architekturu na Zahradnické fakultě Mendelovy university v Lednici na Moravě. V navazujícím studiu na universitě v Yorku, ve Velké Británii, se specializovala na navrhování a obnovu historických parků a zahrad. Více než 20 let pracuje jako zahradní a krajinná architektka, lektorka a odborný konzultant v Čechách i v zahraničí. Od doby, co je maminkou dvou synů, zahradničí a tvoří s dětmi nejen na své zahradě, ale přibližuje radosti své profese také dětem a rodičům v mateřských centrech a na školách, formou přednášek, projektových dnů, exkurzí, zájmových kroužků a večerních kurzů.
PhDr. Pavel Titz, Ph.D. působí na Ústavu pro klasickou archeologii FF UK v Praze. Věnuje se především římské a pompejské archeologii, antické religiozitě a mytologii.
Johana se zabývá antickými dějinami, životem v římských provinciích a popularizací vědy. Vystudovala obor Klasická archeologie na FFUK a dokončuje studium Muzeologie a Archeologie římských provincií na Leiden University v Nizozemsku. Kromě archeologie ji baví tanec a cestování.
Mgr. Jan Tomášek vystudoval magisterský obor historie na Univerzitě Karlově. Od té doby se věnuje pedagogické činnosti na středočeské úrovni. Strávil jeden rok na univerzitách v Berlíně a Lipsku. Mimo až nezdravého zájmu o historii patří mezi jeho koníčky četba, latinský jazyk a cestování. Práce s dětmi ho naplňuje, protože každý den přináší nové zážitky a nové výzvy. A díky ní má rovněž neustále, co vypravovat.
Pavla je studentka Fyzikání chemie na PřF UK. V zimě ji najdete buď na sjezdovce na snowboardu nebo na bruslích na kluzišti a v létě je rozhodně více na dětských táborech jako vedoucí a nebo na cestách v cizině než doma.
Markéta studovala na Slezské univerzitě v Opavě Filozoficko-přírodovědnou fakultu, obor Matematika a fyzika - učitelství pro střední školy. Učí na Gymnáziu PORG Ostrava. Mezi její koníčky patří sport, četba a zvířata.
Doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. absolvoval magisterské studium psychologie na FF Masarykovy university v Brně a doktorské studium obecné psychologie na FF University Karlovy v Praze. Učil obecnou psychologii a metodologii psychologie v Psychologickém ústavu FF Masarykovy university v Brně, nejprve jako odborný asistent, od roku 2002 jako docent.
Bc. Jana Učňová studovala bakaláře na Institutu ekonomických studií University Karlovy. Od února 2019 žije v Kodani, kde studuje obor MSc in Economics se zaměřením na finance, a zejména pak na finanční modelování, na University of Copenhagen. Ve volných chvílích ráda cestuje, leze po horách a dělá jógu.
Zakladatel kapely Jazzbox (A.Koller, M.Nejtek), člen kapel Why Not Patterns, Vratiprsty, All The Lonely Bitches. Spolupráce s orchestry Agon, Berg, Moens, J.Uhlířem, L.Déczim. 15 let na Porgu učí HV, vede jazzklub, skládá a upravuje hudbu pro děti (youtube kanál Porg HV), a divadlo.
Ivan strávil svůj celý život v televizní produkci a připravoval nejsledovanější pořady pro diváky české televize. Vystudoval Andragogiku, elektrotechniku, klasickou kytaru, němčinu a trenérství na UK v Praze. Svou „skutečně“ poslední školu v oblasti multimediálních technik studuje na ústavu Fyziky v Opavě. Svůj čas tráví s kytarou, na horách a za pingpongovým stolem.
Bára vystudovala Gymnázium Jana Keplera a nyní studuje Arts management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Má ráda kulturu a všechny podoby umění. Ve volném čase ráda cestuje, hraje na flétnu nebo cvičí jógu.
Eva Vargová pracuje pro Cambridge English Language Assessment, Part of the University of Cambridge, jako zástupce pro Českou a Slovenskou republiku. Vystudovala Master of Business Administration na City University of Seattle / Vysoká škola managementu v Bratislavě. Absolvovala studijní pobyty v USA, Velké Británii a Victoria University of Wellington na Novém Zélandu. Je držitelkou mezinárodních certifikátů z anglického jazyka FCE, CAE, IELTS a TOEFL.
Zkušená lektorka programů pro přemýšlivé děti a mládež, která se nezalekne žádné extrémní výzvy. Její životní vášní je neuropedagogika, sociální psychologie a téma šťastného života s nadáním. Ze všeho nejraději s přáteli medituje nad nesmrtelností krtonožky. Baví ji také aktivní muzika, tanec, improvizace a deskové hry, které nejsou jen o náhodě.
Moc ráda tančím, zpívám a hraju divadlo. Nejvíce mě baví balet a scénický tanec. Zajímám se o techniky taneční improvizace. Studuji kombinované lyceum a vedloe toho chodím na kurzy baletu a do divadelního douboru, kde se věnujeme pohybovému divadlu.
Ing. Jana Vitvarová, PhD. vystudovala Elektrotechnickou fakultu v Žilině na Slovensku. Odborné a zahraničné zkušenosti získala ve firmách a vědeckých institucích ve Francii, Irsku a Rakousku. Pracuje na Fakultě mechatroniky, informatiky a mezioborových studií na Technické univerzitě v Liberci. Od roku 2015 spolupracuje s CTM a vede online kurzy zaměřené na informatiku.
Mgr. Eva Vodochodská vystudovala magisterský program Archivnictví na Filozofické fakultě Univerzity Hradec Králové, kde v současné době pokračuje v doktorském studiu. Od roku 2016 také působí jako správkyně knihovního fondu knihovny broumovského benediktinského kláštera.
PhDr. Eva Vondráková je psycholožka, spoluzakladatelka a prezidentka STaN (Společnosti pro talent a nadání), která členem European Council of High Ability ECHA a World Council for Gifted and Talented Children WCGTC. Je národním korespondentem ECHA pro Českou republiku a Sovensko , spoluautorkou projektu Mensa gymnázia (1991), vedoucí Pracovní skupiny k péči o nadané při MŠMT ČR v roce 2012. Má vlastní poradenskou praxi pro nadané děti, jejich rodiče a učitele - Centrum Filip.
Mgr. Dávid Vrábel, Ph.D. je absolventem Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Magisterský titul získal v oboru „experimentální biologie“ se zaměřením na mikrobiologii a molekulární biotechnologie a jeho doktorský titul je z oboru „Molekulární a buněčná biologie“. Ve své kariéře se věnoval různým vědeckým oblastem od mikrobiálních analýz a základního výzkumu buněčných systémů, přes klinický výzkum v hematoonkologii. V současnosti působí jako vědecký a medicinský konzultant pro farmaceutickou společnost.
Klára Vukmanov Šimokov je jogínka a básnířka. Vystudovala politickou filosofii na Fakultě sociálních věd a Arabistiku a Dějiny a kulturu islámských zemí na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, kde se zabývala filosofií a náboženstvím v tématech jako je setkání s druhým, blízkost, imaginace v dialogu. Studovala jógu, qi gong, dotekové terapie shiatsu, reiki. Jóga spojuje kruh jejich studií a otvírá jim cestu pro reálný život: Jóga znamená setkání – umění setkání sami se sebou, s druhými, se světem, ať jsou nám tři nebo sto let.
Mgr. Jakub Výtisk se po absolvování Gymnázia Josefa Kainara v Hlučíně rozhodl studovat na Přírodovědecké fakultě Ostravské univerzity, obor Chemie. Nové zkušenosti ke studiu získal mimo jiné na Zdravotním ústavu v Ostravě či na Univerzitě v Portu v rámci programu Erasmus+, kde pracoval na charakterizaci uhlíkatých materiálů. Ve volném čase se věnuje svému psovi a hře na keyboard.
Mgr. Alena Zadorožná vystudovala učitelství anglického jazyka a občanské výchovy na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. V minulosti učila anglický jazyk a volitelné jazykové semináře na Gymnáziu Nad Štolou, poté působila na Velvyslanectví USA v Praze, kde měla na starosti především programy pro mládež. V současné době se kromě spolupráce s CTM věnuje akademickému poradenství a v organizaci Harpier Study pomáhá talentovaným studentům v přípravě na přijímací řízení na zahraniční univerzity.
Bruno Zalubil vystudoval angličtinu na University of Puget Sound a již více než tři desetiletí profesionálně píše pro noviny, časopisy, dostihové dráhy, místní samosprávy, charitativní organizace a softwarové společnosti. Poskytuje konzultační služby začínajícím technologickým společnostem, provádí korektury akademických prací a píše rubriku „Bruno v Brně“ pro BrnoDaliy.com a blog „Brnem“ pro Brno Expats Centre. Vyučuje kurzy psaní pro CTM, včetně kurzů STEM, kurzů tvůrčího psaní, psaní literatury faktu online a žurnalistiky.
Aneta Zavadilová je studentkou posledního ročníku bakalářského programu BSc Psychology na Sigmund Freud University ve Vídni a také absolventkou střední školy United World College (UWC) Atlantic ve Walesu, kde zakončila svá středoškolská studia zkouškou International Baccalauréate (IB). Během střední školy studovala s CTM Academy online přípravný kurz AP Chemistry a také se zúčastnila roční stáže v rámci programu Otevřená Věda AVČR. Aneta v současné době pracuje jako vědecká asistentka na ekonomické univerzitě WU ve Vídni a jako lektorka kurzu Psychology Basics v rámci CTM Academy.
Mgr. Miroslav Záveský je absolventem Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, kde studoval učitelství dějepisu a základů společenských věd. Od mládí jej fascinovaly dějiny, kterým se nepřetržitě věnuje řadu let. Ve volném čase rád chodí na pěší túry, do divadla či tráví volno četbou.
MUDr. Michaela Žačková - Lidé jsou pro mně fascinující. Naše fyziologie a biologie - když všechno funguje a jsme zdraví, ale i to, co nás trápí, když jsme nemocní. Proto jsem vystudovala 2. lékařskou fakultu Univerzity Karlovy a pak začala pracovat na novorozeneckém oddělení. Už během studia jsem učila první pomoc v rámci studentského programu IFMSA a láska k učení mi zůstala. Spolu se podíváme na záhady lidského těla a prozkoumáme jak (ne)funguje.
Lukáš Žďárský je studentem IT školy DELTA v Pardubichích, Learning Specialist ve Studentském Trenérském Centru a web developer. Ve volném čase se rád věnuje programování, 3D tisku, nebo jakékoli tvůrčí činnosti. Své znalosti rád předává dále, například formou kurzů na platformě skillmea.cz.
Centrum pro talentovanou mládež, z.s. | nezisková organizace
Tento projekt není podporován z evropských zdrojů.
Copyright © 2014-2025 Centrum pro talentovanou mládež, z.s. All Rights Reserved.
Některá jména, loga, design, titulky, slova nebo slovní spojení použitá na těchto www stránkách mohou být nebo jsou registrovanými ochrannými známkami, servisními značkami nebo obchodními jmény příslušných vlastníků.
Sledujte novinky a spojte se s námi!
CTM na FacebookuYouTube kanál CTMInstagram CTMLinkedIN CTMChcete dostávat novinky z CTM?200
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.
V pořádku